Ajankohtainen homma tämäkin
Nyt syksyllä ennen talvea kannattaa katsella, kokeilla ja mahdollisuuksien mukaan mittailla läpivientien kosteusvauriot.
Jos jossain on pieni vuoto, niin vesi jäätyessään rupee laajentamaan sitä tuhoisin seurauksin, varsinkin jos matkailuajoneuvo on käyttämättömänä talven.
Näissä läpivienneissä yleisin vauriopaikka on antennin läpivienti, sen niin moni tekee itse (euroopasta tulleissa sitä ei ole valmiina), eikä kaikki maahantuojatkaan laita jos sitä ei erikseen pyydetä. Taas on väärä paikka säästää mm massassa.
Itse suosin ja suosittelen teroson terostat 2759 butyyli massaa, se on aika pitkään ollut käytössä eikä ole kuulunnut että pettäisi.
Tärkein asia siis korjauksissa on oikeat aineet, isotkin työt saadaan pilattua käyttämällä kahden euron butyylia, se todennäköisesti menee jauhoksi, kovettuu tai polttaa eristeen jopa muutamassa kuukaudessa.
Pienen vuodon korjaus saattaa mennä nyt muutamalla tunnilla ja kuivauksella, kun keväällä saattaa olla viikon työt edessä.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti